Σάββατο, 1 Ιουλίου 2017

Μερομήνια: Τι καιρό θα κάνει όλο τον Ιούλιο. Πότε έρχεται καύσωνας

Μερομήνια ονομάζει ο λαός τις δώδεκα πρώτες ημέρες του όγδοου φεγγαριού του έτους, δηλαδή του Αυγούστου...

Παρατηρώντας τα καιρικά φαινόμενα αυτών των πρώτων ημερών της, οι άνθρωποι μάντευαν τον καιρό των επόμενων δώδεκα μηνών. Η πρόγνωση του καιρού γινόταν τον Αύγουστο επειδή αυτός ο μήνας θεωρούνταν η αρχή του Χειμώνα.

Τα μερομήνια αμφισβητούνται από την επίσημη μετεωρολογία, η οποία υποστηρίζει ότι μακροχρόνιες προβλέψεις δεν είναι δυνατόν να γίνουν. Έχουν, όμως, πολυάριθμους υποστηρικτές ανάμεσα στους γεωργούς, τους κτηνοτρόφους και γενικά τους ανθρώπους που ζουν και εργάζονται στην ύπαιθρο.

Είναι αλήθεια πως πολλές φορές επιβεβαιώνονται οι προβλέψεις τους κάνοντας ακόμα και τους επιστήμονες να απορούν.

Τι προβλέπουν τα Μερομήνια για τον καιρό τον Ιούλιο 2017:

ΙΟΥΛΙΟΣ 2017 Καιρός

1 -9 Ζεστές μέρες χωρίς αέρηδες ικανούς να δροσίσουν. Θερμοκρασία (29-34οC).

10 -18 Βορειοδυτικό αεράκι ρίχνει τη θερμοκρασία (26-32 οC) και δίνει δροσερότερες μέρες.

18 -26 Άνοδος της θερμοκρασίας (28 –34 οC). Συννεφόκαμα. Άπνοια. Υγρασία, κουφόβραση, (Μαλάτσα). Πιθανός καύσωνας.

27 -31 Πτώση της θερμοκρασίας (26-31 οC). Με ένα βοριαδάκι να δροσίζει περιοδικά. Αραιές συννεφιές.

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ: Μηχανική βλάβη του "Απόλλων Ελλάς" με 465 επιβάτες

Μηχανική βλάβη στο επιβατικό πλοίο "Απόλλων Ελλάς" παρουσιάστηκε πριν λίγα λεπτά. Το πλοίο εκτελούσε το...
δρομολόγιο Αίγινα - Πειραιάς και έχει 465 επιβάτες. Αυτή την ώρα, σπεύδουν προς βοήθεια πλοία του Λιμενικού σώματος. Η βλάβη παρουσιάστηκε έξω από το λιμάνι του Πειραιά.

Grigoris Papavasileiou




Θα είναι το 2020 η χρονιά των αλλαγών της αυτοκινητοβιομηχανίας;

Επιμέλεια: Νίκος Μερτεκης
Την επόμενη 5ετία είναι δεδομένο ότι θα έχει ξημερώσει μια άλλη μέρα στην αυτοκίνηση, εκείνη που θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις ...
εξελίξεις στην τηλεματική, τις τεχνολογίες απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα και την ανάπτυξη νέων μορφών μετακίνησης με ιπτάμενα μη επανδρωμένα οχήματα μέσα στις πόλεις!

Αυτός είναι ο κοινός τόπος ερευνών, οι τάσεις και η κατεύθυνση των ίδιων των εταιρειών. Πολύ πρόσφατα η κολοσσιαία εταιρεία πετρελαιοειδών Total εξέφρασε την εκτίμησή της (συνέδριο Bloomberg New Energy Finance) πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030 θα αντιστοιχούν στο 15-30% των πωλήσεων των νέων αυτοκινήτων, φθάνοντας τα 20 εκατομμύρια μονάδες.

Η αγορά της Κίνας αποτελεί εκείνη που θα απορροφήσει τα περισσότερα, με Ευρώπη και ΗΠΑ να ακολουθούν. Μάλιστα, εκτιμήσεις αναφέρουν ότι στο όχι και τόσο μακρινό 2040, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αφορούν το 35-47% των νέων αυτοκινήτων, καθώς θα έχουν εξομαλυνθεί και οι τιμές πώλησης. Θυμίζουμε ότι σήμερα το μερίδιο αγοράς είναι μόλις στο 1% και η όποια διείσδυσή τους βασίζεται σε πολιτικές μείωσης φόρων.

Από την άλλη, όλο και περισσότερες πετρελαϊκές εταιρείες μειώνουν τις μακροπρόθεσμες προβλέψεις σχετικά με τη ζήτηση του πετρελαίου. Η Royal Dutch (Shell) εκτιμά πώς η κάμψη της ζήτησης θα ξεκινήσει από το 2020 και όχι από το 2040 που ήταν η αρχική πρόβλεψη, και όχι τυχαία.

Είναι δεδομένο ότι εκείνη τη χρονιά θα ξεκινήσει το «μπουμ» στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς ήδη έχει δρομολογηθεί η επίλυση των σημαντικών τους προβλημάτων.

Το βασικό έχει να κάνει με το κόστος των μπαταριών που αφορά το 50% από το συνολικό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου (αυτός είναι ο λόγος που η γαλλική εταιρεία Renault πουλάει το Zoe χωρίς μπαταρία επιβαρύνοντας τους πελάτες της με μηνιαία συνδρομή εκμίσθωσης) και το οποίο μέσω της «μαζικοποίησης» της τεχνολογίας και των επιμερισμών του κόστους μειώνεται κάθε χρόνο κατά 20%!

Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν δισεκατομμύρια για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων προκειμένου να βελτιωθεί και το mix του στόλου, ώστε να επιτευχθούν και οι αυστηροί στόχοι στο διεθνές «χρηματιστήριο» ρύπων. Η Mercedes-Benz σχεδιάζει για το 2020 το λανσάρισμα 10 νέων ηλεκτρικών μοντέλων της μπράντας EQ, η VW στοχεύει για το 2025 το 25% των πωλήσεών της να είναι ηλεκτρικά, ενώ για το 2050 η Toyota σχεδιάζει να εγκαταλείψει τα ορυκτά καύσιμα!

Επιστρέφοντας στο 2020, όπου περισσότερα από 120 νέα μοντέλα θα λανσαριστούν στις ανά τον κόσμο αγορές, αναμένονται και άλλες πολύ σημαντικές τομές.

Κατ' αρχάς η τεχνολογία της «αυτόνομης οδήγησης» αυτοκινήτων θα έχει κάνει σημαντικά βήματα, όπως και το νομοθετικό πλαίσιο που θα υποστηρίζει τη χρήση τους θα γίνει πιο ξεκάθαρο.

Ωστόσο, εκείνο που αναμένεται με πολύ ενδιαφέρον είναι οι δοκιμές των ιπτάμενων οχημάτων που θα ξεκινήσουν από εκείνη τη χρονιά!

Τα VTOL (Vertical Take-Off and Landing) οχήματα, όπως ονομάζονται, αξιοποιώντας την ηλεκτροκίνηση θα μπορούν να προσγειώνονται και να απογειώνονται, ακόμη και μη επανδρωμένα, μέσα από ειδικούς σταθμούς (π.χ. στις ταράτσες κτιρίων), προκειμένου οι επιβάτες τους να αποφύγουν το κυκλοφοριακό...

Οι πρώτες δοκιμές αναμένονται από το 2020, με τις εταιρείες της Silicon Valley να βρίσκουν ένα νέο πεδίο δράσης και πόλεις όπως το... Ντουμπάι και το Ντάλας να δηλώνουν πρόθυμες να συνεργαστούν.

Είναι σαφές ότι η αυτοκίνηση αλλάζει ριζικά και κυρίως πιο γρήγορα απ' ό,τι αναμενόταν. Η εποχή που τα αυτοκίνητα θα γίνουν «οχήματα» και οι οδηγοί «χειριστές» ή «χρήστες» δεν είναι μακριά, όσο και αν αυτό στενοχωρεί τους ρομαντικούς.

Τρία περιστατικά λόγω καύσωνα στο Αγρίνιο - Σε εγρήγορση το ΕΚΑΒ

Οι υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν σήμερα στο Αγρίνιο (41 βαθμούς) και... στην Αιτ/νία «άναψαν» και το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΚΑΒ για παροχή βοήθειας. Πολίτες με δύσπνοια, λιποθυμικά ή καρδιακά επεισόδια καλούν για βοήθεια άλλα αντιμετωπίζονται χωρίς μετάβαση στο Νοσοκομείο και άλλα μεταφέρονται στα Νοσοκομεία .Τις τελευταίες ώρες το ΕΚΑΒ κλήθηκε σε δύο περιστατικά ηλικιωμένων στο Αγρίνιο και ένα τρίτο στο Ψηλόβραχο, όπου χρειάστηκε η μεταφορά τους στο Νοσοκομείο.

Mάλιστα στο πλαίσιο της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Πληρωμάτων Ασθενοφόρου-Διασωστών ΕΚΑΒ υλοποιήθηκε από το ΕΚΑΒ Πάτρας, εκπαιδευτικό σεμινάριο, στον Τομέα ΕΚΑΒ Αγρινίου.Την εκπαιδευτική ομάδα αποτελούσαν, ο ιατρός Αμπατζίδης Ιορδάνης και διασώστης Μικές Παναγιώτης, του ΕΚΑΒ Πάτρας.


Το ΕΚΑΒ ΣΥΜΒΟΥΛΕΎΕΙ

Τις ημέρες του καύσωνα πρέπει να φροντίζετε:

να μην κυκλοφορείτε στον καυτό ήλιο,

να μην καταπονείστε σωματικά,

να παραμένετε σε σκιερό, δροσερό και αεριζόμενο με ανεμιστήρες ή κλιματιζόμενο μέρος

τα ρούχα θα πρέπει να είναι ελαφρά, ευρύχωρα και ανοιχτού χρώματος,

το δε κεφάλι να είναι καλυμμένο με κατάλληλο καπέλο,

τα μάτια να προστατεύονται με κατάλληλα γυαλιά από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου,

η κατανάλωση άφθονου δροσερού ή κρύου νερού θεωρείται επιβεβλημένη,

απαιτείται η κατανάλωση πολλών υγρών, όχι όμως οινοπνευματωδών ποτών,

τα φαγητά ενδείκνυνται να είναι όσο γίνεται πιο ελαφρά,

καλό είναι να γίνονται συχνά ντους με δροσερό νερό ενώ το κολύμπι στη θάλασσα πρέπει να γίνεται μόνο για τη δροσιά και όχι για άσκηση.

Θρήνος για τον Απ. Γκλέτσο

Δύσκολες ώρες για τον...
Δήμαρχο Στυλίδας και την οικογένειά του.

Σε ηλικία 76 ετών έφυγε σήμερα από τη ζωή ο Ευστάθιος Γκλέτσος, πατέρας του Δήμαρχου Στυλίδας.

Ο 76χρονος συνταξιούχος στρατιωτικός της αεροπορίας τα τελευταία χρόνια αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας και το τελευταίο διάστημα νοσηλευόταν στην "Κλινική Λαμίας", όπου σήμερα κατέληξε.

Άφησε πίσω του τη σύζυγό του, Βάσω και τα δυο παιδιά Άννα και Απόστολο, που ήταν στο πλευρό του όλες τις δύσκολες ώρες.

Ακόμη δεν χει γίνει γνωστό πότε θα γίνει η κηδεία.
Πηγή

Ο άριστος των αρίστων – Ο Δημήτρης Βόσσος από την Κυλλήνη συγκέντρωσε 19.485 μόρια

Είναι ο άριστος των αρίστων στο νομό Ηλείας, αφού...συγκέντρωσε 19.485 μόρια και σίγουρα είναι στην πρώτη τριάδα πανελλαδικά.

Ο 18χρονος Βόσσος Δημήτρης από την Κυλλήνη, μαθητής του ΓΕΛ Λεχαινών, έχει μια σιγουριά στην φωνή, μιλά με αυτοπεποίθηση και σίγουρα δεν κρύβει την ικανοποίησή του για το αποτέλεσμα αυτό.

«Ήταν απαιτητική χρονιά και πέτυχα το αποτέλεσμα με συστηματικό διάβασμα. Πρώτη μου επιλογή είναι η Νομική Αθηνών και σίγουρα είμαι μέσα. Οι κόποι μου δικαιώθηκαν. Θέλω να ευχαριστήσω τους γονείς μου, τον αδελφό μου, τους καθηγητές μου για το αποτέλεσμα αυτό», δηλώνει ο Δημήτρης που μέχρι πρότινος ήταν το νούμερο 1, ο τερματοφύλακας στον Ηλειακό Λεχαινών και από χθες ο νούμερο 1 στις πανελλαδικές…



Ο Δημήτρης τον τελευταίο χρόνο στερήθηκε ένα μεγάλο κομμάτι από την διασκέδασή του, γιατί είχε δώσει προτεραιότητα στο διάβασμα. Όμως δεν άφησε το ποδόσφαιρο. «Αγωνιζόμουν τον τελευταίο χρόνο κανονικά από τη θέση του τερματοφύλακα και φυσικά συμμετείχα σε όλες τις προπονήσεις της ομάδας μου» μας λέει και συνεχίζει: «Για να πετύχεις πρέπει να έχεις πίστη στον εαυτό σου, να έχεις στήριξη από τους γονείς σου, να έχεις καλούς καθηγητές, να κάνεις μεθοδικό διάβασμα και να στερηθείς κάποια πράγματα».



Ο Δημήτρης Βόσσος έχει έναν αδελφό, τον Λάμπρο 16 ετών, ο οποίος ήταν από τους πρώτους που έσπευσε να τον συγχαρεί μόλις έγινε γνωστή η μεγάλη επιτυχία του. Ο πατέρας του Δημήτρη, ο κ. Γιώργος είναι ιδιοκτήτης καφετέριας στην Κυλλήνη και φυσικά όλη τη μέρα χθες μαζί με την σύζυγό του Σταματία, δεχόνταν συγκινημένος τα συγχαρητήρια από φίλους και συγγενείς.

Ανατριχιαστικό τροχαίο δυστύχημα στον 'Αλιμο - Φωτογραφίες που κόβουν την ανάσα

Σοκ προκαλούν οι φωτογραφίες από το θανατηφόρο τροχαίο που έγινε χθες το απόγευμα, στον ανισόπεδο κόμβο της λεωφόρου Αλίμου, στο οποίο έχασε τη ζωή του ένας 32χρονος...


Μια μοτοσυκλέτα συγκρούστηκε με αυτοκίνητο που οδηγούσε μια νεαρή γυναίκα. Η σύγκρουση ήταν σφοδρότατη και όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, η μηχανή διαλύθηκε κυριολεκτικά.

Ο οδηγός, ο οποίος φορούσε κράνος, τραυματίστηκε βαριά και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο, όπου κατέληξε ύστερα από δύο ώρες.

Μέχρι να έρθει το ασθενοφόρο, του προσέφερε τις πρώτες βοήθειες η νοσηλεύτρια της οργανωμένης παραλίας «Ακτή του Ήλιου», που βρίσκεται δίπλα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το τροχαίο έγινε όταν η οδηγός του αυτοκινήτου, που κατευθυνόταν προς την Ποσειδώνος, έχασε τον έλεγχο, βρέθηκε στο αντίθετο ρεύμα και έπεσε πάνω στη μοτοσυκλέτα.


Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου εδω























Η φωτογραφία που συγκλόνισε όλο τον πλανήτη – Πριν από 27 χρόνια...

Η δική του καρδιά μπορεί να μη χτυπά πια, όμως η καρδιά του...
ανθρώπου που έσωσε δεν χάνει ούτε χτύπο. Το δέσιμο ανάμεσα στον Πολωνό καρδιοχειρουργό Ζμπινιέβ Ρελίγκα και τον ασθενή Ταντέους Ζίτκεβιτς ήρθε στο φως χάρη σε μια αναπάντεχη φωτογραφία, η οποία έκανε τον γύρο του κόσμου μέσω του «National Geographic».

Το άγρυπνο βλέμμα του γιατρού δίπλα στο κρεβάτι του μόλις χειρουργημένου ασθενούς του και μάλιστα ύστερα από επέμβαση 23 ωρών, προκάλεσε ρίγη συγκίνησης σε όσους την είδαν αλλά και σε όσους αποφάσισαν δικαιολογημένα να εντάξουν τη φωτογραφία στη λίστα με τις 100 καλύτερες φωτογραφίες που έχει δημοσιεύσει στην ιστορία του το περιοδικό. 


Το απόφθεγμα

Σήμερα ο γιατρός δεν είναι πια στη ζωή, όμως ο ασθενής του φροντίζει να υπενθυμίζει με κάθε ευκαιρία την ευεργεσία του ακολουθώντας πιστά το απόφθεγμα που λέει «αν σ” ευεργετήσουν, ποτέ μην το ξεχνάς. Αν ευεργετήσεις, ποτέ μην το θυμάσαι».

Δεν ήταν απλώς μία δύσκολη επέμβαση. Ηταν μια αδύνατη επέμβαση. Κι όμως, ο Πολωνός καρδιοχειρουργός Ζμπινιέβ Ρελίγκα αποφάσισε να την αναλάβει. Ο επιστήμονας που το 1985 πραγματοποίησε την πρώτη επέμβαση μεταμόσχευσης καρδιάς στην Πολωνία, ως επικεφαλής της Καρδιοχειρουργικής Κλινικής στο Ζάμπρζε, θέλησε να αναλάβει προσωπικά τη σωτηρία του 61χρονου τότε Ταντέους Ζίτκεβιτς, τον οποίο κανένας γιατρός δεν δεχόταν να εγχειρήσει, λόγω της προχωρημένης ηλικίας του.

Ηταν τον Αύγουστο του 1987 όταν το κατάλληλο μόσχευμα βρέθηκε. Χωρίς να χάσει χρόνο, ο Ρελίγκα ειδοποίησε τον ασθενή του προγραμματίστηκε αμέσως η επέμβαση. Στο τέλος εκείνης της μέρας ήταν που τον εντόπισε ο Αμερικανός φωτογράφος Τζέιμς Λι Στάνφιλντ. Ο απεσταλμένος του περιοδικού «National Geographic» αναζητούσε μια φωτογραφία που θα απεικόνιζε την παρακμή του ιατρικού τομέα της χώρας μετά το τέλος των σοβιετικών επεμβάσεων.

Υστερα από 23 ώρες μέσα στο χειρουργείο, ελλείψει προσωπικού και εξελιγμένων μηχανημάτων, ο Ρελίγκα στεκόταν ακοίμητος φρουρός δίπλα στον ασθενή του,παρακολουθώντας με αγωνία την πορεία της υγείας του στα μόνιτορ με τα οποία ήταν συνδεδεμένος. 


Ο βοηθός

Ο φακός του Στάνφιλντ δεν εστίασε μονάχα στο ανήσυχο βλέμμα του αφοσιωμένου γιατρού, αλλά και στον ασθενή του, ο οποίος έδινε μάχη να κρατηθεί στη ζωή με τη βοήθεια μηχανημάτων ξεπερασμένης τεχνολογίας. Φρόντισε όμως να συμπεριλάβει στο κάδρο του και έναν εξαντλημένο βοηθό του χειρουργού, ο οποίος δεν άντεξε και αποκοιμήθηκε σε μια γωνία του χειρουργείου.

«Σε αυτήν την εποχή χρειάζεσαι κάτι περισσότερο από μια ωραία εικόνα. Χρειάζεσαι πληροφορίες» έχει σχολιάσει χαρακτηριστικά ο Στάνφιλντ για τη συγκεκριμένη λήψη του τονίζοντας ότι «κάθε στοιχείο προσδίδει διάσταση και δράμα στη φωτογραφία, ενώ συμβάλλει στη διήγηση μιας ιστορίας». Και η ιστορία εν προκειμένω είχε ευτυχή κατάληξη, αφού την επόμενη μέρα ο ασθενής συνήλθε και αισθανόταν πιο υγιής από ποτέ. Ο Ρελίγκα ανάσανε πλέον με ανακούφιση, αφού και η δεύτερη μεταμόσχευση καρδιάς είχε ολοκληρωθεί με επιτυχία.

Κανείς δεν φανταζόταν τότε ότι η καρδιά του Ρελίγκα θα ήταν αυτή που θα τον πρόδιδε πρώτη. Ο Πολωνός καρδιοχειρουργός διέπρεψε στον τομέα των μεταμοσχεύσεων τη δεκαετία του ’90, ενώ το 2004 βραβεύτηκε για την ανάπτυξη μιας εμφυτεύσιμης αντλίας για την υποστήριξη της καρδιακής λειτουργίας.


Ο μανιακός καπνιστής που διατέλεσε υπουργός Υγείας

Παράλληλα με την επιστημονική δράση του κυνήγησε και καριέρα στην πολιτική. Εφτασε μάλιστα το 2005 να θέσει υποψηφιότητα στις προεδρικές εκλογές. Αν και έχασε, παρέμεινε στην πρώτη γραμμή διατελώντας υπουργός Υγείας της Πολωνίας από το 2005 μέχρι το 2007. Δεν είχε ωστόσο την ευκαιρία να θέσει ξανά υποψηφιότητα σε εκλογές, αφού το 2009 η εκδήλωση καρκίνου στους πνεύμονες έγινε αιτία να κοπεί πρόωρα το νήμα της ζωής του. Αν και ο ίδιος γνώριζε ως γιατρός τους κινδύνους του τσιγάρου, ήταν ένας μανιακός καπνιστής που δήλωνε ανίκανος να το κόψει. Οταν ανιχνεύτηκε η νόσος, ήταν ήδη σε πολύ προχωρημένο στάδιο.

Η κηδεία του, η οποία πραγματοποιήθηκε σε κοιμητήριο για μη Καθολικούς, καθώς ο Ρελίγκα δήλωνε άθεος, μεταδόθηκε ζωντανά από την τηλεόραση. Παρόντες στην τελετή ήταν τόσο ο φωτογράφος Στάνφιλντ όσο και ο 88χρονος πλέον Ταντέους Ζίτκεβιτς, ο οποίος κρατάει σαν φυλαχτό τη φωτογραφία μέσα από το χειρουργείο με τον γιατρό-ήρωά του στο πλευρό του.

Θρίλερ που θυμίζει την υπόθεση Γιακουμάκη! Τι έκρυβε ο Δημήτρης;

Η αυτοκτονία του Αθηναίου φοιτητή μέσα...
στο ΤΕΙ Μεσολογγίου, όπου σπούδαζε Λογιστική, ξυπνά θλιβερές μνήμες, καθώς υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία με την υπόθεση του Βαγγέλη Γιακουμάκη, που το 2015 συγκλόνισε το πανελλήνιο.

Τον άτυχο 23χρονο φοιτητή βρήκε κρεμασμένο από σκάλα στο εσωτερικό του κτιρίου η καθαρίστρια του εκπαιδευτικού ιδρύματος, με την Αστυνομία για την ώρα να μην αποκλείει τίποτα, σε μια προσπάθεια να λύσει αυτόν τον γρίφο που εξελίσσεται σε θρίλερ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Espresso», τα ίχνη του Δημήτρη Κ. από τη Γλυφάδα Αττικής είχαν χαθεί την τελευταία εβδομάδα, όπως είχε γίνει και με τον Βαγγέλη Γιακουμάκη, ο οποίος είχε εξαφανιστεί 37 μέρες προτού τον βρουν νεκρό λίγα μέτρα μακριά μετά τη Γαλακτομική Σχολή Ιωαννίνων όπου σπούδαζε.

Εσωστρεφής

Ο Δημήτρης δεν επικοινωνούσε με κανέναν και κανείς δεν γνώριζε πού είχε πάει, αφού είχε κλείσει το κινητό του, ενώ και ο αριθμός που είχε δώσει στη γραμματεία της σχολής για να επικοινωνήσουν με την οικογένειά του σε περίπτωση ανάγκης αποδείχτηκε ότι ήταν λανθασμένος!

Σύμφωνα με τους συμφοιτητές και τους καθηγητές του, ήταν άτομο χαμηλών τόνων, που δεν είχε πολλές συναναστροφές, ήταν δηλαδή αρκετά εσωστρεφής, αλλά ευγενικός, χωρίς να προκαλεί ποτέ προβλήματα. Δεν έβγαινε βόλτες στην όμορφη πόλη, όπως έκαναν οι συμφοιτητές του, και δεν είχε ανοίξει προσωπική σελίδα στο facebook όπως συνηθίζεται σε αυτή την ηλικία.

ΒΙΒΛΙΟ ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΩΝ • Τραπέζι με λουλούδια και κερί στο σημείο όπου βρέθηκε κρεμασμένοςΧθες το πρωί, λίγο μετά τις 7, η γυναίκα που καθάριζε το κτίριο έβαλε τις φωνές, όταν αντίκρισε το άψυχο σώμα του 23χρονου να κρέμεται από την κουπαστή της σκάλας στην πτέρυγα των γραφείων των καθηγητών, στο κτίριο της Διοίκησης Οικονομίας. Στο σημείο σήμανε συναγερμός, με τους αστυνομικούς να φτάνουν αμέσως και να αποκλείουν τον χώρο και το ασθενοφόρο να παραλαμβάνει και να μεταφέρει το άψυχο σώμα στο νοσοκομείο.

Οι γιατροί απλώς διαπίστωσαν τον θάνατο του νεαρού, με την Αστυνομία να παίρνει ουσιαστικά τη σκυτάλη. Αν και όλα δείχνουν πως πρόκειται για αυτοκτονία, ωστόσο οι αστυνομικοί συνεχίζουν τις έρευνες προς πάσα κατεύθυνση, λαμβάνοντας καταθέσεις από φοιτητές και καθηγητές, δίχως να αποκλείουν για την ώρα κανένα ενδεχόμενο.

Θρήνος

Η Αστυνομία έκανε έρευνα στο διαμέρισμα όπου ζούσε ο άτυχος Δημήτρης τα τελευταία πέντε χρόνια, αλλά δεν εντόπισαν κάτι ύποπτο, ούτε καν σημείωμα ή ημερολόγιο που να αποκαλύπτει τι οδήγησε το παλικάρι σε αυτή την πράξη που βύθισε τους γονείς του στο πένθος.

Ο πατέρας και η μητέρα του ενημερώθηκαν για τον απροσδόκητο χαμό του γιου τους στις 11 χθες το πρωί από την Αστυνομία και αμέσως αναχώρησαν από την Αθήνα για το Μεσολόγγι, μη μπορώντας να συνειδητοποιήσουν το κακό που τους βρήκε. Χθες το μεσημέρι στο νεκροτομείο όπου βρισκόταν το παιδί τους εκτυλίχθηκαν σκηνές από αρχαία τραγωδία, με τη μητέρα να φωνάζει συνεχώς το όνομα του αγαπημένου της γιου. Η υπόθεση θυμίζει πολύ εκείνη του Βαγγέλη Γιακουμάκη, του Ρεθυμνιώτη φοιτητή που σπούδαζε στα Ιωάννινα, και οι αστυνομικοί δίνουν βαρύτητα στο ενδεχόμενο ο Δημήτρης να δεχόταν bullying από συμφοιτητές του λόγω του χαμηλού προφίλ που είχε.

Ερευνάται επίσης αν είχε κάποια ερωτική απογοήτευση και γενικά ποιο ήταν το πρόβλημα που αντιμετώπιζε και τον οδήγησε να βάλει τέλος στη ζωή του στα 23 του χρόνια. Οι αστυνομικοί που χειρίζονται την υπόθεση περιμένουν να πάρουν καταθέσεις και από τους γονείς προκειμένου να συμπληρώσουν περισσότερα κομμάτια στο παζλ της τραγωδίας.

«ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ»

«Γενικά ήταν ένα κλειστό παιδί. Δεν μπορώ να πιστέψω πως το έκανε αυτό στον εαυτό του» είπε στην «Espresso» φίλος του και πρόσθεσε: «Την τελευταία μία εβδομάδα ήταν χαμένος. Δεν του είχα μιλήσει και τον έψαχνα. Τον τελευταίο μήνα είχε απομονωθεί κάπως από όλους. Δεν ξέρω αν είχε κάποια απογοήτευση και δεν μου το είχε πει. Πάντως δεν τον έβλεπα να είναι καλά το τελευταίο διάστημα».

Ο καθηγητής του ΤΕΙ Μεσολογγίου και πρόεδρος του Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Διονύσης Καφούσιας μάς είπε πως επρόκειτο για ένα παιδί με ήθος και συνέπεια, το οποίο δεν είχε προκαλέσει και δεν αντιμετώπισε ποτέ πρόβλημα με κανέναν. «Τον βρήκε η καθαρίστρια το πρωί (χθες). Βρέθηκε στον πρώτο όροφο του κτιρίου της Διοίκησης Οικονομίας, το οποίο έχει μία μαρμάρινη σκάλα με μία κουπαστή, στην οποία το παιδί επέλεξε να δέσει το σχοινί και να κρεμαστεί δίπλα από το γραφείο μου. Κάθε βράδυ στις 20.00 η σχολή κλειδώνεται. Μάλλον το παιδί είχε μείνει μέσα και επέλεξε να αυτοκτονήσει με αυτόν τον τρόπο» δήλωσε στην «Espresso» ο κ. Καφούσιας και συμπλήρωσε συντετριμμένος: «Δυσκολεύομαι να συνειδητοποιήσω πως δεν θα ξαναδώ τον Δημήτρη, ο οποίος ήταν φοιτητής μου στο δέκατο εξάμηνο. Φέτος δεν ήρθε στις εξετάσεις. Σκέφτηκα πως μπορεί να ήταν πιεσμένος. Τον γνώριζα καλά γιατί εδώ είμαστε όλοι μία οικογένεια. Ηταν πολύ καλό παιδί, γεμάτο ευγένεια, αλλά κλειστός χαρακτήρας. Ειλικρινά στενοχωριέμαι πάρα πολύ. Θεωρώ πως ήθελε να μας πει κάτι και επέλεξε να αυτοκτονήσει μέσα στη σχολή».
Πηγή

Εξιχνιάστηκε η ένοπλη ληστεία στα ΕΛΤΑ Παναιτωλίου

Εξιχνιάστηκε, μετά από μεθοδική και εμπεριστατωμένη έρευνα των αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Αγρινίου, η ...ένοπλη ληστεία, που διαπράχθηκε τον Ιούλιο του έτους 2016, σε υποκατάστημα των ΕΛΤΑ, στο Παναιτώλιο της ενότητας Θεστιέων του δήμου Αγρινίου.

Για την υπόθεση αυτή σχηματίστηκε, κακουργηματικού χαρακτήρα, δικογραφία σε βάρος τριών ημεδαπών ανδρών, ηλικίας 41, 49 και 52 ετών, τα πλήρη στοιχεία των οποίων έχουν ταυτοποιηθεί, για ληστεία κατά συναυτουργία και παράβαση του νόμου για τα όπλα.

Ως προς το χρονικό της υπόθεσης, στις 29-7-2016, το μεσημέρι στο Παναιτώλιο Αγρινίου, ένας από τους τρεις δράστες, μετέβη στο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ, έχοντας καλυμμένα τα χαρακτηριστικά του προσώπου του, φορώντας κράνος και με την απειλή πιστολιού αφαίρεσε από υπάλληλο το χρηματικό ποσό των 5.285 ευρώ.

Στη συνέχεια επιβιβάστηκε σε μοτοσικλέτα, μεγάλου κυβισμού, από την οποία είχε αφαιρέσει την πινακίδα κυκλοφορίας και τράπηκε σε φυγή.

Κατά την εξερεύνηση του τόπου του περιστατικού οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Αγρινίου βρήκαν και κατέσχεσαν το πιστόλι με το οποίο είχε πραγματοποιήσει τη ληστεία ο δράστης, που του είχε πέσει έξω από τα ΕΛΤΑ κατά τη διαφυγή του.

Επιπλέον, είχαν εντοπίσει, στην επαρχιακή οδό Παναιτωλίου -Αβόρανης, σε εγκαταλελειμμένο κτίριο, τη μοτοσικλέτα που είχε χρησιμοποιήσει ο δράστης για τη διαφυγή του από τον τόπο της ληστείας.

Από τις αστυνομικές έρευνες που ακολούθησαν προέκυψε ότι ο δράστης αμέσως μετά τη ληστεία εγκατέλειψε τη μοτοσικλέτα στο προαναφερόμενο σημείο και επιβιβάστηκε σε αυτοκίνητο που επέβαιναν και τον ανέμεναν οι δυο συνεργοί του, ενώ όλοι μαζί τράπηκαν σε φυγή.

Από την αξιοποίηση όλων των δεδομένων που συλλέχθηκαν προανακριτικά και μέσω ειδικών ανακριτικών τεχνικών, ταυτοποιήθηκαν τα πλήρη στοιχεία των τριών δραστών και διακριβώθηκε ο τρόπος δράσης τους.

Επισημαίνεται ότι, οι δράστες είχαν προσχεδιάσει τη ληστεία και για το λόγο αυτό είχαν μεταβεί από διάφορες περιοχές της Αθήνας στο Αγρίνιο, δυο μέρες πριν τη διάπραξη της, κατοπτεύοντας τον τόπο τέλεσης και τις οδούς διαφυγής.

Επίσης, από τον έλεγχο των στοιχείων των δραστών προέκυψε ότι, ο 41χρονος και ο 49χρονος έχουν απασχολήσει και στο παρελθόν τις Αρχές για παρόμοια αδικήματα.

Η δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος των δραστών θα υποβληθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αγρινίου.

Μέχρι Ιούλιο του 2019 το Δημόσιο εγγυάται τη ρευστότητα στις ελληνικές τράπεζες

Εγγυήσεις ανώτατου ύψους 90 δισ. δίνει το Δημόσιο προκειμένου η Τράπεζα της Ελλάδος να αντλεί ρευστότητα ώστε να...
χρηματοδοτούνται -αν απαιτηθεί- οι τράπεζες

Παράταση ως τις 30 Ιουνίου 2019 της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου προς την Τράπεζα της Ελλάδος για την κάλυψη πιστώσεων μέσω του έκτακτου Μηχανισμού Ρευστότητας σε τράπεζες που εδρεύουν στην Ελλάδα, με σκοπό την διασφάλιση της επαρκούς ρευστότητας του πιστωτικού συστήματος προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στην Βουλή.

Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους «από τις διατάξεις προκαλείται επί του κρατικού προϋπολογισμού:

- Ενδεχόμενη δαπάνη σε περίπτωση κατάπτωσης των παρεχόμενων εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου  προς την Τράπεζα της Ελλάδος για το χρονικό διάστημα 1.7.2017-30.6.2019 το ύψος της οποίας δεν γίνεται να προβλεφθεί εκ των προτέρων. Σημειώνεται ότι το συνολικό ύψος των εγγυήσεων που είναι δυνατόν να παρέχονται δεν μπορεί να υπερβεί το ποσό των 90 δισ. ευρώ.

- Αύξηση εσόδων από την είσπραξη προμήθειας υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για τις παρεχόμενες εγγυήσεις».

Πηγή

Ενισχύεται το ΣΔΟΕ με 78 υπαλλήλους

Με 78 υπαλλήλους θα ενισχυθεί άμεσα το προσωπικό της Ειδικής Γραμματείας Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) του ...
υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να καλύψει τις ιδιαίτερα αυξημένες υπηρεσιακές ανάγκες στην Κεντρική Υπηρεσία ΣΔΟΕ Αθηνών, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος Αττικής-Αιγαίου και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών η κάλυψη των θέσεων αυτών θα γίνει μέσω μετατάξεων υπαλλήλων σε κενές οργανικές θέσεις ή με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης που κατέχουν οι υπάλληλοι. Η κατάθεση των αιτήσεων θα γίνει μέσα σε αποκλειστική προθεσμία ενός μήνα από τη Δευτέρα 3 Ιουλίου έως την Τετάρτη 2 Αυγούστου 2017. Ήδη έχει δημοσιευθεί η σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου Οικονομικών και στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.

Η ενέργεια αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο ενίσχυσης και αναβάθμισης του ΣΔΟΕ για την καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος, που αποτελεί πολιτική προτεραιότητα της κυβέρνησης σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Καλημέρα στην Επιτροπή ποιότητας ζωης



Έντονο το ενδιαφέρον του επενδυτικού σχήματος της Hellenic Seaplanes για το υδατοδρόμιο Πάτρας

Ενδιαφέρον για το υδατοδρόμιο της Πάτρας έχει εκφράσει η...
Hellenic Seaplanes ενώ καυτηριάζει τις καθυστερήσεις  στην κατάθεση του νομοσχεδίου. Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει:

"Αν και καθυστερεί για άγνωστους λόγους το νομοσχέδιο να πάρει το δρόμο του προς την Βουλή, εντούτοις το ενδιαφέρον των επενδυτών παραμένει υψηλό. Την περασμένη εβδομάδα τον ΟΛΠΑ επισκέφθηκε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους μαζί με ομάδα επενδυτών, υπογραμμίζοντας ο ίδιος, με την επίσκεψή του αυτή, το ενδιαφέρον της Hellenic Seaplanes  που ετοιμάζεται για τον διαγωνισμό. Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, τουλάχιστον άλλες δύο επιχειρήσεις αναμένεται να προσέλθουν με προσφορές όταν το ΤΑΙΠΕΔ αποφασίσει την υποβολή της διενέργειας του σχετικού διαγωνισμού.

Σε συνάντηση που έγινε στα γραφεία του  ΟΛΠΑ με τον επικεφαλή του Οργανισμού Λιμένος Πατρών κ. Νίκο Κοντοέ συζητήθηκε ο σχεδιασμός του οργανισμού για την ανάπτυξη ενός κεντρικού υδατοδρομίου που πλέον απομένει μόνο η ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία για την ανάδειξη του φορέα διαχείρισης και λειτουργίας, πριν πετάξουν τα πρώτα υδροπλάνα. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ σημειώνει ότι «ήδη ο Οργανισμός έχει ετοιμάσει τα τεύχη της διακήρυξης, «τα έχουμε στείλει στις εποπτεύουσες αρχές ( το υπουργείο Ναυτιλίας και το ΤΑΙΠΕΔ), και αναμένουμε, είναι θέμα ημερών φαντάζομαι, τις τυχόν παρατηρήσεις τους.»

Σύμφωνα με τον κ. Κοντοέ «Θεωρεί ότι η Πάτρα και το λιμάνι της πόλης, θα γίνει κεντρικός κόμβος ενός πρώτου στοιχειώδους δικτύου υδατοδρομίων στην Δυτική Ελλάδα, θα συμβάλλει στην τουριστική και γενικότερη οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιφέρειας. Τα οφέλη για την κοινωνία και τον τουρισμό θα είναι πολλά. χωρίς να αποκλείουμε και άλλου είδους διακινήσεις, όπως είναι επιχειρηματικές δραστηριότητες, επείγουσες και έκτακτης ανάγκης ιατρικού χαρακτήρα, έρευνες διάσωσης κ.α.»

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Νικόλας Χαραλάμπους σε σχετική ανακοίνωση δήλωσε: «Η Πάτρα ως κεντρικός κόμβος αποκτά έναν εναλλακτικό τρόπο διακίνησης επιβατών και φορτίων με τα υδροπλάνα, που μπορούν να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών όπως: Προγραμματισμένες πτήσεις, Ναυλωμένες πτήσεις, Περιηγητικές πτήσεις, Υπηρεσίες μεταφοράς φορτίων, Αεροδιακομιδές, μεταφορές σε θέρετρα, κρουαζιερόπλοια. Η λειτουργία των υδροπλάνων αποτελεί λύση στα προβλήματα της σύνδεσης των παράκτιων περιοχών της χώρας μας, και θα εξελιχθεί σε μοχλό ανάπτυξης για την Ελλάδα και τα νησιά μας, καθώς τα οφέλη από τη λειτουργία τους είναι πολλαπλασιαστικά, οι προοπτικές ανάπτυξης τεράστιες και η επίδρασή τους εκτείνεται σε ευρύ φάσμα κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων (ενίσχυση του  τουριστικού προϊόντος και της ποιότητα των μετακινήσεων των κατοίκων των νησιών και παραθαλάσσιων οικισμών, σύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με δύσκολους συγκοινωνιακά προορισμούς, αξιοποίηση και ανάπτυξη πολλών αξιόλογων περιοχών που έως τώρα ήταν δυσπρόσιτες και δύσκολα επισκέψιμες, δημιουργία εκατοντάδων θέσεων εργασίας κλπ)»

Στην συνέχεια ο κ. Χαραλάμπους ανέφερε: «Mπορεί η γραφειοκρατία να στραγγαλίζει προς το παρόν το πολλά υποσχόμενο project και το νομοσχέδιο που περιμένουμε ένα χρόνο τώρα, να παραμένει στα συρτάρια, αλλά, πιστεύω πως σύντομα αυτό το επενδυτικό survivor θα φτάσει σε ένα τέλος, θα σταματήσουν οι νομοθετικές παλινωδίες, θα ξεπεραστούν οι αγκυλώσεις και το επενδυτικό κλίμα στη χώρα επιτέλους θα σταθεροποιηθεί. Έχουμε χάσει πολλές ξένες επενδύσεις χωρίς λόγο, ενώ άλλες τηρούν προς το παρόν στάση αναμονής χωρίς να επενδύουν….»

Το υδατοδρόμιο της Πάτρας αναμένουμε να είναι θέμα ημερών για να προχωρήσει και στην  επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. θα εγκριθεί και θα υπάρξει δημοσίευση της διακήρυξης, ανοικτά με διαφανείς διαδικασίες, προκειμένου να αναδειχθεί ο ανάδοχος διαχείρισης και λειτουργίας του υδατοδρομίου. Αυτό, από την φύση του θα πάρει κάποιο χρόνο, διότι υπάρχει ένας υποχρεωτικός χρόνος δημοσίευσης, οι διαδικασίες έγκρισης , οι προσυμβατικοί έλεγχοι, άρα όσο και να προσπαθήσει κάποιος να συμπτύξει αυτές τις διαδικασίες, θα απαιτηθεί ένα τρίμηνο μέχρι να ολοκληρωθούν.

Σύμφωνα με τον κ. Κοντοέ «το αισιόδοξο σενάριο λέει ότι εάν δεν υπάρξουν προβλήματα στις διαγωνιστικές διαδικασίες, γιατί όπως ξέρετε μπορεί να υπάρξουν ενστάσεις μεταξύ των ενδιαφερομένων, που μπορεί να καθυστερήσουν, τότε προσβλέπουμε να έχουμε ανάδοχο, εφόσον ο διαγωνισμός αποδειχθεί καρποφόρος, στο τέλος της φετινής σεζόν»".

Πηγή

Επιτυχής η δεύτερη πτήση drone για Internet από Facebook

Το "Internet drone" του Facebook πέταξε περισσότερο από όσο αναμενόταν πάνω από ερημική περιοχή στην Αριζόνα και, σε...
αντίθεση με την πρώτη προσπάθεια, προσγειώθηκε «με ελάχιστα χτυπήματα που διορθώνονται με ευκολία».

Απότερος στόχος της εταιρείας του Μαρκ Ζάκερμπεργκ, να αναθέσει σε έναν στόλο από ηλιακά drone να παρέχουν αδιάλειπτα πρόσβαση στο Ίντερνετ σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν άλλες τηλεπικοινωνιακές υποδομές.

H δεύτερη δοκιμαστική πτήση του ηλιακά τροφοδοτούμενου drone Aquila έγινε τα ξημερώματα της 22ας Μαΐου 2017.

Ανεβαίνοντας με αυξημένη ταχύτητα 55 περίπου μέτρων το λεπτό έως και τα 900 μέτρα, το Aquila πέταξε επί 1 ώρα και 46 λεπτά.

Για την πτήση αυτή δεν ξόδεψε ενέργεια περισσότερη από τρία πιστολάκια μαλλιών, την οποία συσσωρεύει από τον ήλιο.

Προς το παρόν, οι δοκιμαστικές πτήσεις του Aquila αφορούν την ανταπόκρισή του σε πραγματικές συνθήκες -για το σύστημα αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας, τις απαιτήσεις για παρατεταμένη πτήση, την ασφαλή προσγείωση, την ισχύ του σήματος και άλλες τεχνικές παραμέτρους.

Απότερος στόχος της εταιρείας είναι να αποκτήσει έναν ολόκληρο στόλο από ηλιακά drone που θα καλύπτουν περιοχές διαμέτρου έως και 100 χιλιομέτρων επί 90 ημέρες για να παρέχουν αδιάλειπτα πρόσβαση στο Διαδίκτυο σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες υποδομές.

Πηγή

Μέση Ανατολή: Ώρα για αλλαγή συνόρων;

Γράφει ο Χρήστος Λουτράδης
Η πολιτική ιστορία, και ειδικά η ιστορία που είναι συνυφασμένη με την ταλαιπωρημένη, αλλά άκρως ενδιαφέρουσα, περιοχή της Μέσης Ανατολής, έχει ένα βασικό συστατικό που την...
καθιστά άξια μελέτης. Αν ανατρέξει κανείς στις ιστορικές διαδρομές που έχουν δημιουργήσει τις γεωγραφικές και πολιτιστικές συντεταγμένες των χωρών της Μέσης Ανατολής, θα βγάλει το συμπέρασμα ότι η πολιτική και γεωγραφική οριοθέτηση των χωρών της Μέσης Ανατολής αποτελεί απόρροια αποφάσεων και διευθετήσεων από τις εκάστοτε Μεγάλες Δυνάμεις της περιόδου.

Η τελευταία φορά που τα εδάφη της Μέσης Ανατολής άλλαξαν ήταν 100 χρόνια πριν. Η αλλαγή όμως των συνόρων την περίοδο εκείνη συνδυάστηκε και με την πτώση δύο μεγάλων δυνάμεων της εποχής, τα Ρωσίας και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει ανοίξει, μετά από πάνω 100 χρόνια, ξανά η συζήτηση για την πιθανότητα γεωγραφικού επανακαθορισμού των χωρών της Μέσης Ανατολής.

Το κύριο σημείο αναφοράς στον διάλογο που, ατύπως, έχει ξεκινήσει στον διεθνή τύπο, στην ακαδημαϊκή κοινότητα αλλά και στα διεθνή πολιτικά φόρα, είναι η πιθανότητα δημιουργίας αυτόνομου Κουρδικού Κράτους στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.

Οι Κούρδοι του Ιράκ έχοντας κατακτήσει ένα σημαντικό ποσοστό αυτοδυναμίας απέναντι στην κεντρική διοίκηση του Ιράκ, είναι έτοιμοι να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα: την πλήρη αυτονόμησή τους.
Η μετατροπή των Κούρδων της Συρίας σε κυρίαρχη στρατιωτική δύναμη απέναντι στο «Ισλαμικό Κράτος» και κυρίως οι συνεχείς επιτυχίες των Κουρδικών δυνάμεων, έχουν καταστήσει τους Κούρδους ως έναν εκ των σημαντικότερων παιχτών που θα διαδραματίσουν ρόλο κλειδί από την ημέρα που θα τεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων η επόμενη ημέρα στη Συρία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Τουρκία αντιμετωπίζει τους Κούρδους της Συρίας ως παρακλάδι του Κουρδικού Αυτονομιστικού κινήματος της Τουρκίας, ως «τρομοκρατική οργάνωση», κάτι που περιπλέκει έτι περαιτέρω τη στάση που θα κρατήσει στον καθορισμό των συντεταγμένων μετά τη λήξη της συριακής κρίσης.

Ένας άλλος παράγοντας που δεν έχει αναλυθεί όσο θα έπρεπε στην εξίσωση της συριακής κρίσης είναι και ο ρόλος των Κούρδων του Ιράκ. Οι Κούρδοι του Ιράκ έχοντας κατακτήσει ένα σημαντικό ποσοστό αυτοδυναμίας απέναντι στην κεντρική διοίκηση του Ιράκ, είναι έτοιμοι να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα: την πλήρη αυτονόμησή τους. Το δημοψήφισμα που αποφάσισε ο ηγέτης των Κούρδων του Ιράκ Μπαρζάνι, για τον ερχόμενη Σεπτέμβριο, αποτελεί για πολλούς αναλυτές μια βεβιασμένη απάντηση των Κούρδων του Ιράκ στους Κούρδους της Συρίας. Είναι φανερό ότι ο Μπαρζανί θέλει να αποκτήσει ένα ασφαλές προβάδισμα στη διεθνή αλλά και εσωτερική πολιτική σκηνή απέναντι στους Κούρδους της Συρίας και τη δεδηλωμένη πρόθεσή τους να αποκτήσουν και αυτοί μια αυτόνομη κρατική οντότητα ως ελάχιστη επιβράβευση των επιτυχιών τους στο πεδίο της μάχης απέναντι στους αντάρτες του «Ισλαμικού Κράτους». Επιτυχίες που δεν είναι μόνο ευεργετικές για το αυτονόητα θετικό αποτέλεσμά τους, αλλά και για τη δυνατότητα που έδωσαν στις μεγάλες δυνάμεις και κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής να κερδίσουν έναν πόλεμο που δεν έδωσαν ποτέ άμεσα, αλλά δια μέσω αντιπροσώπων.

Αυτό αποτελεί και το γραμμάτιο που περιμένουν οι Κούρδοι της Συρίας ότι θα ξεπληρωθεί από τις ΗΠΑ και τις υπόλοιπες μεγάλες δυνάμεις μέσω της δημιουργίας ενός ανεξάρτητου κράτους στην περιοχή της Συρίας.

Οι προθέσεις και οι πόθοι όμως των δύο Κουρδικών στοιχείων της περιοχής, της Συρίας και του Ιράκ, ενώ έχουν τη σπορά του αυτονοήτου, τελούν υπό την αίρεση όχι μόνο της εσωτερικής τους σύγκρουσης αλλά κυρίως από τη στάση που θα κρατήσουν μικρότεροι παίχτες της περιοχής, όπως η Σαουδική Αραβία, το Ιράν αλλά και η Τουρκία που έχουν μεν αντικρουόμενα συμφέροντα στην περιοχή, αλλά δεν γνωρίζει κανείς, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, ποιες είναι οι προθέσεις τους απέναντι στους Κούρδους. Εκτός από τους Τούρκους, που με τη στρατιωτική τους καταστολή εδώ και δεκαετίες έχουν στείλει το δικό τους πολεμοχαρές μήνυμα.

Πηγή

Κουντουρά: Δεν μπορώ να υποχρεώσω τους ξενοδόχους να ρίξουν τις τιμές στους Έλληνες

«Φέτος πάμε για ρεκόρ αφίξεων, αλλά και για υψηλότερα έσοδα από τον τουρισμό σε...
σχέση με πέρυσι», τόνισε η Έλενα Κουντουρά μιλώντας στον Realfm 97,8 .

«Βλέπουμε τη μεγάλη αύξηση στα tax free, 40% tax free, που σημαίνει ότι όλοι αυτοί οι τουρίστες που έρχονται από χώρες εκτός Σένγκεν καταναλώνουν πια πολύ δυναμικά και έρχονται και περισσότεροι. Δηλαδή, εδώ βλέπουμε να έχουμε περισσότερες αφίξεις και περισσότερη κατανάλωση. Βλέπουμε ότι στα εστιατόρια, τα ξενοδοχεία, στο shopping, στις κρουαζιέρες, στα εισιτήρια στις συγκοινωνίες, γιατί όλοι όσοι έρχονται τουρίστες εδώ θα πάρουν και τα πλοία να ταξιδέψουν, θα πάνε να φάνε στα εστιατόρια, θα ψωνίσουν σε τουριστικές περιοχές, άρα αυτή τη στιγμή για το πρώτο πεντάμηνο καταγράφονται αρκετά αυξημένα τα έσοδα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά», ανέφερε η υπουργός Τουρισμού.

Για τις υψηλές τιμές που ζητούν οι ξενοδόχοι από τους Έλληνες η κ. Κουντουρά υπογράμμισε: «Το υπουργείο Τουρισμού αυτό που κάνει είναι να νομοθετεί, να ελέγχει και να δημιουργεί εκείνες τις προϋποθέσεις που οι ιδιώτες θα κάνουν τις εμπορικές τους συμφωνίες. Εμείς βεβαίως δίνουμε κατευθύνσεις, μιλάμε με όλους και για την ποιότητα του φαγητού και για το τοπικό πρωινό και για να έχουμε τις συλλογικές τους συμβάσεις στον εργασιακό χώρο και να είναι οι τιμές λογικές και ως προς το εξωτερικό και ως προς την Ελλάδα, αλλά, ξέρετε, δεν μπορούμε να τους επιβάλλουμε πως θα κάνουν τις ιδιωτικές τους συμφωνίες».

Σε σχετικό ερώτημα εάν θα έπρεπε να καλέσει τον πρόεδρο των ξενοδόχων προκειμένου να συζητήσουν το συγκεκριμένο θέμα η υπουργός Τουρισμού απάντησε: «Το έχουμε συζητήσει πάρα πολλές φορές. Έχει συζητηθεί, αλλά και εκείνοι έχουν τον αντίλογο. Λένε, "δουλεύουμε κάποιους μήνες, έχουμε συγκεκριμένες τιμές και παίζουμε με τις τιμές της αγοράς". Αυτή είναι η απάντησή τους. Δεν μπορώ εγώ να τους υποχρεώσω να ρίξουν τις τιμές τους».